Client case

Optis

Situatieschets

Optis bestaat niet zomaar uit een team van consultants dat een optimale ontwikkeling van applicaties levert aan hun klanten, maar is naar eigen zeggen een “echte familie.” Een sterke basis dus voor een werkgeversmerk waar samenhorigheid en expertise centraal staan.

Aan de hand van een strategische workshop en focusgroepen met medewerkers, peilden we naar de sterke punten van werken bij Optis. We definieerden het ‘waarom’ achter hun dagelijkse inzet voor Optis en legden de interne waarden bloot. Één ding was duidelijk: het familiegevoel vind je nergens zo sterk terug als bij Optis!

Om dit werkgeversmerk ook visueel tot zijn recht te laten komen, creëerden we voor Optis een volledig nieuwe, visuele identiteit. Een visuele identeit die past bij het team, maar ook gemotiveerde consultants aanzet tot solliciteren.

Het resultaat? Een volledige rebranding en concrete interne actiepunten om van Optis een nóg betere omgeving te maken. Omdat interne afstemming net zo belangrijk als externe afstemming, werden de Optisiens doorheen het volledige proces actief bterokken.

The LAMA-way

  • Learn: Roadmap workshop & werknemers assessments
  • Act: rebranding en onderhoud van sociale media kanalen, aangevuld met rekruteringscampagnes en een conversiegerichte landingspagina
  • Measure: interne afstemming en driemaandelijkse rapportering
  • Adjust: maandelijks bijsturen van de acties en updaten van de content

https://www.wallinofficial.be