Client case

Basisschool De Zessprong

Introductie

In basisschool de Doornstraat in Brugge is iedereen geëngageerd om alle leerlingen elk jaar enthousiast te verwelkomen. Op basis van zes belangrijke peilers  en waarden (eigenheid, groei, leerproces, creativiteit, duurzaamheid  en zorg)  geven ze elk kind de kans om  hun talenten verder te ontwikkelen.

Onze aanpak   

Om alle waarden zo kindvriendelijk en uitnodigend uit te dragen, bedachten we een neutrale en vooral zeer herkenbare mascotte. Een klein schattig monstertje begeleidt jong en oud door de zes eilandjes (pijlers). Het figuurtje komt daarom ook terug in een gloednieuw logo dat we voor hen creëerden, samen met een nieuwe passende naam: De Zessprong. Om de herkenbaarheid te vergroten, ontwierpen we hiervoor ook verschillende soorten marketingmateriaal: een bord, een brochure of instappertje, een paneel en een heen-en weermap.

Het resultaat

Via “Dodoe” laten we alle kinderen, ouders en medewerkers kennismaken met de belangrijkste aspecten en activiteiten van de school. Zo worden kinderen spelenderwijs vertrouwd met het reilen en zeilen van De Zessprong. Daarnaast kan de basisschool zich op deze manier duidelijk onderscheiden van andere scholen in de buurt.