Heel wat bedrijven zien marketing nog steeds als een kostenpost en zetten vandaag alles meteen on hold. Toch is het juist belangrijk om te blijven investeren in de zichtbaarheid van je merk. Mensen zitten thuis, wat ervoor zorgt dat iedereen meer online is en ook meer tijd ter beschikking heeft om online te spenderen. Door nu in te zetten op de juiste (digitale) strategische aanpak kan je vandaag de bouwstenen leggen van acties waar je later profijt van hebt.
Wanneer je nu alle marketinginspanningen een halt toeroept, gaat jouw merkboodschap verloren. Het is dus van groot belang om deze constant te houden zodat je kan blijven verder bouwen op eerder geleverde inspanningen. Consistente communicatie zorgt er namelijk voor dat je je merkpositionering kunt behouden én je merk kunt versterken. Vooral in deze onzekere tijden is consistente communicatie extra belangrijk. Zowel organisaties als consumenten zijn op zoek naar merken en partners die ze kunnen vertrouwen. Dit geeft hen de nodige zekerheid en veiligheid in een periode die dat juist niet geeft. Ideaal dus om aan te tonen waar jouw merk voor staat!
Onze leefwereld wordt steeds digitaler. Dat heeft het Coronavirus ons nog eens goed duidelijk gemaakt. Daarom is het van cruciaal belang om als organisatie mee te surfen op deze digitale golf. Stuur je online marketingplan bij en stem het af op de toekomst. Zo sta jij al volledig klaar wanneer de markt weer open gaat.
Aangezien iedereen nu veel meer online aanwezig is, zijn er veel meer mensen aan het kijken naar je merk en/ of advertenties. Dit zorgt ervoor dat je tegen lagere kosten een relatief hoog bereik kunt halen. Een overtuigende merkboodschap en creatieve beelden kunnen al heel wat bereiken!
Neem daarom eens je website en sociale mediakanalen onder de loep en stel jezelf enkele kritische vragen.
Website
Sociale Media
Nu we allemaal thuis zitten zal er ook een sterke stijging te zien zijn in het sociale mediagebruik. Vandaag moet je niet van consumenten verwachten dat ze allerlei nieuwe keuzes zullen maken, maar je kan wel awareness creëren rond je merk en ze inspireren voor de toekomst.
Neem ook je sociale media even onder de loep een stel de volgende vragen:
Vroeg of laat maakt elke organisatie veranderingen door die impact hebben op het merk en kunnen leiden tot een rebranding. Breng deze veranderingen in kaart en bekijk welke impact deze hebben op je merk en huisstijl. Misschien is een kleine aanpassing voldoende of dringt de nood zich aan om een volledige rebranding door te voeren.
Vooraleer je aan deze rebranding begint, is het nuttig om bij enkele zaken even stil te staan:
In deze turbulente tijden is het belangrijker dan ooit om je organisatie van anderen te onderscheiden. Duik in jouw merkverhaal en neem je organisatie onder de loep aan de hand van de WHY – HOW – WHAT methodologie :
De meeste bedrijven kunnen heel duidelijk een antwoord bieden op de WHAT, maar vinden het moeilijk om uit te leggen waarom ze iets doen of waar hun onderscheidend vermogen ligt. Inspirerende bedrijven beginnen echter bij de WHY en werken zo een weg naar buiten.
Door Corona heb je even tijd en ruimte om stil te staan en je organisatie klaar te stomen voor de toekomst. Tijd om werk te maken van al jouw marketingplannen! Darwin zei ooit: “niet de sterkste of de meest intelligente overleven, maar degenen die zich het beste kunnen aanpassen aan veranderingen.” Elke organisatie die wilt overleven vandaag, moet bereid zijn zich snel aan te passen aan veranderingen en pro-actief met deze veranderingen om te gaan. Wij helpen je alvast op weg!
Samen aan de slag met jouw marketing? Dat kan! Laat het ons weten en let’s do this #TheLAMAWay!! 💥